tuesday evening

Idag har jag varit på kinesiska. Det blir bara svårare och svårare. Man börjar komma in på den lite tuffare grammatik som man ska blanda ihop med alla omöjliga ord. Till exempel cykla. Hur lätt som helst på svenska. Kinesiska = qízìxíngche. Uttalas ungefär så här: tschisösjcingtche. Typ. Och vi har börjat med tecken. Nu kan jag ungefär 25 stycken. Only 45 975 to go.. Jag kan alla siffror 1-10 och lite annat smått. 

 

Efter kinesiskan åkte jag och tog min sista spruta av twinrixvaccinationen. Aj aj armen. Jag fick tid en timme efter det att jag kom dit och tänkte att jag går och käkar lunch på en japansk restaurang under tiden. Jag öppnar dörren och den första jag ser är Johan. I och för sig är det en restaurang som vi varit på ett par gånger men det var ändå lite lustigt.

I helgen införskaffade jag mig en vårjacka. Det börjar bli vår på riktigt. Det ryktas om att det ska bli 20 grader här på lördag men för mig känns det lite underligt. Fortfarande lite kyligt tycker jag. Men jag välkomnar mer än gärna lite värme.  Jag var på ett ställe som jag inte varit på tidigare faktiskt. Solana hette det. Ett shoppingcenter där alla bra affärer jag hittat i Peking fanns samlade på samma ställe. Jag skulle dock gå och käka lunch, gick in på en kinesisk restaurang och allt verkade bra. Tills jag fick menyn. Grismun, kycklingfötter, öron av alla dess slag. Jag kände hur jag blev mindre och mindre hungrig och tittade verkligen igenom hela menyn för att se om det fanns något som jag kunde tänka mig. Men icke, så jag reste mig upp och gick. Det gick bara inte. Så det blev sushi istället.

Nu börjar snart Glee på tvn så då loggar jag ut, tjingeling!

Förresten, idag lärde jag Maxy ett nytt trick. Stå på bakbenen wiho.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0