two weeks to go

God morgon världen.

Lämnade pojkarna på skolan för ett tag sen och sitter nu och myser med Maxy. Hon tar sin förmiddagstupplur mellan 9 och 11 vanligtvis. Det är en lustig liten vovve. Hon älskar grönsaker som paprika, gurka, morot och så fort man tar en banan så har man en skugga bakom sig med världens sötaste puppy-eyes som hoppas på att man ska kunna bjuda på en bit.




Let's see, förra veckan fyllde Richard år och vi firade honom med ambassadörstårta. Vi hade Annikas ambassadör på middag förra helgen och de hade med en tårta som blev en perfekt födelsedagstårta! Richard fick en tröja av mig där det stod " The dog ate my homework again". Tyckte att den passade som handen i handsken.



Jag hade även min sista kinesiskalektion i veckan och fick lite betyg och liknande. Mina lärare sa att det tyckte att det var jobbigt att släppa mig. Jag var deras lilla bebis, för alla andra är bara hemmafruar på 40 + ungefär. Under veckan har det även varit en del marknadsbesök, delvis i lördags med Annika och de två mindre pojkarna till HongQiaomarket. Och igår bar det av till Beihai parken med Annu och vi hade picknick i värmen. Sen åkte vi båt, battery boat. Man hyr en egen liten båt som man kör runt på i sjön för 60 rmb/timmen vilket inte är så farligt!


Vita dagoban!



Bye bye!!


Kommentarer
Postat av: Amelie

Hej Maria!



Jag heter Amelie och var au pair hos familjen Melander för länge länge sen (2001-2002). Du kanske är hemma i Sverige igen nu, men jag undrar vilket nummer du tror att man nå Johan eller Annika på nu under sommaren? Vet inte hur ofta de kollar sin mail, och jag är nämligen påväg att boka biljetter till Kna i september. Maila mig gärna när du ser detta!



Vänliga hälsningar,

Amelie

2011-07-21 @ 10:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0