fullt upp!

Nu sitter jag i soffan efter att ha bäddat ner Victor för dagen. Proppmätt efter pizza och glass med hemmagjorda maränger. Är barnvakt för att Annika och Johan är ute och unnar sig en vuxenkväll utan barn! De två äldre pojkarna är ju och lever livet i Verbier.

På tal om det. Jag har åkt skidor!! För första gången i mitt liv faktiskt. Kan man räkna sig som en riktig svensk nu? Vi åkte 40 minuter härifrån till en lite artificiell skidort vid namn Nanshan. Eftersom Peking idag har nått sin hundrade dag utan nederbörd så var det konstsnö som gällde. Jag måste säga att min skiddebut gick över förväntan. Hade föreställt mig att jag inte skulle stå länge på skidorna och inte kunna kontrollerna dem. Men 6 fall på en hel dag var allt jag lyckades med. Och två av dem var lift-relaterade. En gång i knappliften då jag fokuserade mer på snowboardtävlingen som pågick bredvid än vad jag själv höll på med. Och en gång i sittliften då jag bara flög iväg när jag skulle hoppa av. Johan lockade upp mig i en röd backe som jag bara hade sett på håll innan och den såg inte så farlig ut. Men när vi kom upp så såg det ut som om det var världens brantaste. Men som tur var så var det bara de första 40 meterna som var så branta. Men tro det eller ej, jag kom ner utan vurpor från den backen två gånger! Jag är nöjd!



Här kommer plogen!

Man märker att det börjar närma sig nyår här. Det smäller jämt och ständigt utomhus och det finns lanternor och kinesiska prydnadssaker och banderoller överallt. Och kaniner. Eftersom vi välkomnar kaninens år nu.

Imorgon ska jag träffa lite kompisar i stan ser det ut som och sen blir det packning och på måndag 14.30 bär det av mot Vietnam! Ska bli fantastiskt! :D

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Trodde aldrig jag skulle få se dig på skidor. Det ser ju riktigt bra ut. Kram

2011-01-28 @ 17:13:22
Postat av: Anonym

Bra Maria! Det är kul att kunna åka skidor! I mitt nästa liv skall jag börja tidigt:) Ha det bra i Vietnam!!!

2011-01-29 @ 15:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0