åter på plats

hello allihopa everybody!

Anlände i tisdags på kinesisk mark igen och det känns bra! Vi hoppade in i en STOR taxi eftersom familjen Melander hade släpat med sig rätt så många väskor. Som alltid var chaffisen nyfiken på oss konstiga människor och började ställa frågor. Och vi försökte svara så gott vi kunde med knagglig kinesiska.

- Är ni från England?
- Nej, vi kommer från Sverige.
- PING PONG!!

Resten av dagen spenderade vi med Maxy som har varit kvar i Kina under julen. Hon hade blivit mycket större och uppför sig mer som en hund än en bebis nu! Och jag gjorde allt jag kunde för att försöka hålla mig vaken eftersom min förmåga att sova på flygplan inte är den bästa.

Igår åkte jag och genomgick en slags physical examination som man måste göra för att mitt visum ska fixa sig så att jag kan hänga med till Vietnam om några veckor. Och den här undersökningen var lite lustig måste jag säga.

Jag åkte dit på tom mage som ombedd och det första man fick göra var att fylla i ett formulär. Sen lämnade jag in det och fick ett annat papper tillbaka. Sen blev jag skickad in i rummet intill och jag han knappt komma innanför dörren förrän en kines hade stuckit en nål i min arm och tagit tre blodprov. Next room sa hon när hon var klar. Jaha, i nästa rum var det ultraljud. Sagt och gjort blev jag skickad till nästa rum. Syn och hörsel. I rummet efter det var det längd, vikt och blodtryck. I rummet efter det var det röntgen av lungor. Och sen var där något konstigt efter det. De satte typ sugproppar på magen och en bit upp över brösten och samtidigt satte de på några stora klämmor på mina armar och ena benet. Sen tittade sköterskan på en skärm och sen var det klart.

Allt detta gick på ca 20 minuter. Som sagt. En liten lustig upplevelse.

Det har gått och blivit riktigt kallt här under tiden som jag var borta. Liksom ruggigt kallt. Det känns mer naturligt att det är kallt när det ligger en massa snö på marken som i hemlandet. Det blir fleece under jackan konstant!

Nu ska jag slå på Tvn och se om philippinerna visar något kul. Kineserna har bara kines-tv.

So long!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag ser fram emot att fortsätta läsa din blogg. Kram Mamma

2011-01-11 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0