tillbaka!

Det såg ut så här när vi vaknade idag. Första nederbörden
på över 100 dagar. Kändes som om det var rätt så nödvändigt.

Sen vi kom hem i söndags har jag varit sjuk. Trasiga öron från flygningen och en superförkylning. Inte varit ensam, Johan är precis likadan. Och alla i huset känns mer eller mindre snorungar. Så ingen kinesiska för min del.

Okej, liten Vietnam sammanfattning. Anlände en sen måndagkväll i Saigon så det blev sängen direkt och på morgonen hämtades vi upp och åkte 4 timmar i bil till Mui ne. Kusten. Det känder superhärligt att få komma till lite mer tropiska breddgrader. För mig den mest sydliga också skulle jag tro. Vi spenderade tisdag-lördag där ute vid kusten. Det blåste jättemkt hela tiden. Även om det var dövarmt med jämna mellanrum så satte man sig i skuggan kunde man till och med frysa lite. Det var ett par mysiga dagar. Vi åkte ut till några sanddynor och körde fyrhjuling och skulle sandsurfa. Men när det gäller surfingen så gjorde vi nog fel. Det gick superlångsamt oavsett hur brant det än var. Men det var superkul att åka fyrhjuling. Jag och Richard kände som om vi körde runt i Mariokart, ett poppis Wii-spel här hemma.

Vi vandrade runt i Fairystream, en liten ström som delade upp ett tort ökenlandskap (typ) och djungellandskap (typ). Det var kanonfint. Och vi åkte till en liten hamn och tittade på alla hundratals fiskebåtar och plockade finfina snäckor. Och en och annan sjöstjärna. Annars var vi mest runt hotellet och drack paraplydrinkar, och en kväll inne i Phan Thiet och förtärde vädligt vietnamesisk mat. Eller just det, en annan utflykt också. Vi åkte till en annan lite mer avlägsen strand där vi åkte ut till en liten ö med massa klippor och en gammal fyr på. Det var också väldigt trevligt och vackert. På lördagen åkte vi in till Saigon återigen. Jag, Victor och Johan åkte in till stan och vandrade runt. Det var någon slags nyårsfestival så det var JÄTTEmycket människor. Och ännu fler mopeder kändes det som. Men Saigon verkade vara en häftig stad. Bortsett från att Johan blev ficktjuvad på mobil och plånbok. Kan inte säga att det sista dygnet blev så bra. Annika fick åka till sjukhuset för hon fick någon slags magsjuka och att johan blev bestulen. Men annars var allt bra. Overall, en väldigt trevlig semester!

Det kan man kalla en liten bildbomb. Nu ska jag in i duschen och sen får vi se vad som står på schemat och vad helgen har att erbjuda. Tjing!