Strömmingar på vift i Kina

Hej!

Sitter just nu och inväntar kvällsmat, det vankas thai! Börjar lukta riktigt gott. Och magen kurrar, så let's face it. Jag är hungrig.

Min kära familj har varit och hälsat på mig här i mittens rike. Mammsen, pappsen och brorsan inledde med att bo här tre nätter. Eftersom familjen här var i Sverige så passade det bra och det slapp bli luftmadrass och liknande. Vi inledde med ett besök i Sanlitun odch på en marknad där min brors intresse för prutning vaknade till liv. (När de lämnade Kina kände han att han hade bidragit starkt till Kinas BNP). Dagen efter blev det förbjudna staden och lite saker däromkring. Som typ världens största torg.

På tisdagen bar det av mot Xi an för att främst se på terrakottakrigarna. Det var faktiskt riktigt häftigt att få se dem! A dream come true kanske man kan uttrycka det som. I Xi an ägnande vi även tid åt lite andra små sevärdheter som stadsmuren där vi åkte runt i en lite större slags golfbil.

Efter tre nätter återvände vi till Peking och begav oss till ett hotell som låg super-centralt till skillnad från Dragon Bay. Den återstående veckan varvade jag med jobb och tid med min familj inne i stan. Vi var på muren, os-området, diverse marknader, tempel och parker. Det har varit kul att ha de här och fått visa dem hur jag nu faktiskt lever här och vad jag alltid babblar på om via skype!

Här kommer en lite bildbomb!










Jag ber om att få tacka för mig för den här gången! Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Vännen!

Tack för två mysiga veckor. Det var underbart att träffa dig och se att du har det bra. Men det gör att jag saknar dig ännu mer här hemma just nu. Vänjer mig väl igen att vara utan dig. Här hemma rullar allt på som vanligt igen.



Kram Mamma



P.S. Vi ska äta "tjockt" kött nu.

2011-04-08 @ 17:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0