starry skies

Har precis varit ute på en kvällspromenad, och det var för en gångs skull väldigt stjärnklart. Karlavagnen finns i Kina också, tänka sig!!

Våren har kommit till Peking på riktigt nu. Alla körsbärsträd har slagit ut, magnoliorna blommar för fullt och överallt är det ljusgrönt. Förutom på gräset. Det är så torrt så torrt så att man undrar om det någonsin kommer vakna till liv igen.  Igår mättes det upp till 28 grader. Så himla härligt!

Igår var jag, Richard, Victor, Annika och deras vän Kristina från Sverige på ett slags tehus och en show. Under tiden som man satt och drack sitt te tittade man på en show som innehöll en massa smakbitar från den kinesiska kulturen. Till exempel peking-opera. Här var ungefär bara 10 minuter av showen opera. Men herregud, det var mer än nog. Victor höll för öronen mesten av tiden. Det lät ungefär som den gången då jag råkade trampa på min katts svans. Men vissa saker var lite roligare, exempelvis lite akrobatik och skuggspel. Skuggspelet var riktigt häftigt. Det var en man som gjorde skuggfigurer med sina armar på ett skynke. Han lyckades med Michael Jackson, Skönheten & Odjuret och en himla massa djur.




Idag begav jag mig till Ritanparken eftersom vädret är så himla fint så känns det synd att sitta inne. Det var supermysigt. Parkerna i Peking känns som oaser mitt i all stress. Överallt annars är det så mycket trfaik, stora byggnader och mycket människor. Men så fort man kommer in i en park lägger sig tystnaden. Det blir lugnt. Det var himla fint med alla blommor och solskenet. Jag stötte på en söt liten kompis också förresten.





Ett avsnitt Bones nu sen kommer jag nog somna sött.

Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0