Tjolahopp

Denna veckan har varit lite segare än de andra, vi har fått in en förkylning i huset! Richard har varit hemma från skolan fram tills idag och en snörvlig Annika har släpat sig till jobb. Jag känner att jag snart själv kommer råka ut för det hela, förkylningen ligger och smyger. 

I onsdags var det helgdag här i Kina, det är månfestival! Så pojkarna och Annika var lediga då och vi hade bokat in att åka till sommarpalatset med samma familj som vi var på muren med. Men till slut blev det bara jag och Victor som åkte. Victor gick i samma klass som äldsta dottern i den familjen när de bodde i Bryssel. Så de två sprang runt och lekte bland de runt två miljoner andra besökarna.  Det var helt galet mycket folk. Vi valde nog lite fel dag att åka dit. Man ska kanske inte åka till en av de största sevärdheterna när hela Kina är ledigt... Men men, vi hann ändå inte ens runt hälften av detta område som palatset ligger i, det var iallafall jättefint! Så dit kommer vi nog åka igen någon gång med resten av familjen. 



I helgen har vi inte så stora planer än så länge, får se om vi åker in på någon marknad eller något :) jag kommer nog göra det iallafall! Är i stort behov av en väska. När jag packade ner mitt liv för att åka hit valde jag två väskor. En som är väldigt liten som på sin höjd rymmer plånbok+kamera. Och en stor, typ bag, som jag hade som handbagage. Ett mellanting hade varit bra. 

Idag har jag varit och simmat, vilket var skönt för där fanns varmt vatten i duscharna vilket är mer än vad det är i vårt hus det senaste dygnet. Men det kommer och går lite. Vi har inte riktigt fått kläm på det där än som så mycket annat. 

Har nyss avnjutit en middag bestående av färsbiffar och pasta samt en mycket god pastasås. Compliments to the chef! (till mig själv, alltså). Ska kolla om det börjar någon kul film på tv nu annars får man titta på en av filmerna jag köpt än så länge. Redan köpt tio stycken ungefär. På tre veckor. Undra hur många jag kommer ha efter ett år...


Var bara tvungen att visa denna lustiga tröja som man kunde köpa
på sommarpalatset. Vad sägs?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du får väl se till att ta hand om dig så att du slipper den hotande förkylningen, kinesisk snuva kanske inte är att leka med. Det borde väl finnas någon naturmedicin eller något te som stoppar det hela.

Ser verkligen fram emot att få prova dina nya kulinariska rätter när du väl kommer hem igen, i kväll blir det ätpinnar även i Lomma då det nalkas Sushi från favoritstället. Kommer ihåg ditt trevande med pinnarna vid senaste sushitillfället dagarna innan du åkte, misstänker att du kommer hem med svart bälte i pinnteknink och kan lära ut den konsten till oss.

Vi hörs i helgen//Miss you

2010-09-24 @ 17:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0