tisdag

Hello!

Klockan är nu tio och jag har lämnat av killarna på skolan och snart ska jag cykla bort till min kinesiska. Undrar om jag kommer kunna sätta ihop några meningar själv någon gång, än så länge känns det sådär. Tecknena ingår inte i denna kursen, de kommer på fortsättningskursen. Så läsa kommer jag inte kunna göra direkt. Men jag kan konversera lite med vår ayi när det gäller mat och lite så. Idag ska hon laga dumplings till oss. Ska bli skoj! 

I söndags åkte jag in till hongqiao-market eller pärlmarknaden som den även kallas. Jag var som sagt på jakt efter en väska. Där var inte så mycket folk där och alla små kinesiskor som stod vid väskorna sprang fram till mig och försökte dra av mig armarna för att jag skulle komma och titta på just deras väskor. Äkta såklart. Till slut var jag helt slut i huvudet och bestämde mig för en väska som jag sett i ett par av stånden som var fin. Äkta Marc Jacobs såklart.

Efter det åkte jag till himmelska fridens torg. Efter snart en månad i Peking så måste man ju ha sett det. Det är gigantiskt stort! Det var häftigt att komma dit :)


 
Sen lyckades jag ta mig till en shoppinggata, en gata utan bilar. Det var rätt så skönt för annars är det bilar som kommer från alla håll och kanter. Där laddade jag batterierna på Starbucks och där fanns lite andra bekanta ställen som Zara och Esprit med mera. Sen åkte jag och mötte upp Annika och pojkarna på lady street dit de åkta för att införskaffa ett Wii. Sen åkte vi hem och lyckades få maten klar innan vi fick ett strömavbrott. Strömavbrott i Kina är mycket klyddigare än strömavbrott i Sverige. Nu råkade det vara  för att vi inte hade laddat på pengar på elektricitet-kortet. Sånt som man inte tänker på i forsta hand..

Till helgen ska vi kanske gå på opera. Sen är det lov här nästa vecka, så vi ska också försöka skaffa en valp till helgen så att vi kan vara hemma med den första veckan. Det ska bli superkul :)

Ha det bra!






Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Maria!

Kul att både se och läsa om hur du har det där borta.

Verkar mycket spännande!!! Ha det bra jätte krammmm EVA:)

2010-09-28 @ 09:30:45
Postat av: Emma-lisa

Verkar fortfarande som du trivs Mary! Saknar dig här hemma men vi får väl stå ut när du lever livet! Hade verkligen velat hälsa på någon gång, får se om jag lyckas till våren/när skolan slutat !



PUSS vännen

2010-09-29 @ 23:33:16
Postat av: Anna Lena

Hej Maria!

Verkar vara spännande shoping "där över" med biliga äkta varor! Marc Jacobs väska skulle jag inte tacka nej till, brukar vara snygga! Ska familjen utökas med en valp? Du verkar inte ha svårt med sysselsättningen iallafall;-) Ha det fortsatt bra och tänk vilka nya erfarenheter du får varje dag!!Kramar från Anna Lena

2010-09-30 @ 14:23:39
Postat av: Anna Lena

haha, oj vad många stavfel det blev!! Kram

2010-09-30 @ 14:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0