en bra dag!

Idag har vi varit på den kinesiska muren, och det var precis lika fantasktiskt som jag väntade mig. Den var superhäftig. Vi hade tur med vädret och hade helt klar himmel så att man kunde se jättelångt, men det var fruktansvärt varmt! Måste ha varit runt 30-35 grader och väl uppe på muren är det inte mycket skugga! Endast i vakttornen så där svalkade vi oss emellanåt. Vi åkte till ett av de 4 ställen som ligger nära Beijing där man bestiga underverket. Vi valde det som inte har så mycket turister och inte lika mycket kommers runt. Visst var där folk men det var skönt för ibland kändes det som om vi var de enda på muren. Och utsikten var helt fantastisk!



Man åkte en ranglig linbana på vägen upp och den var lite läskig men på vägen ner fick vi åka något som liknade rodel! Det var kanonkul! Jag och Erik åkte först och vi åkte jättefort, men sen kom vi ifatt en kines som åkte långsamt och mest tittade på träden runtomkring.


När vi kom hem bytte vi om till badkläder och sprang bort till utomhuspoolen och slängde oss i, vi var nog rätt nära solsting allihop. Sen blev det tacos till kvällsmat. Sist men inte minst, jag har lyckats fixa facebook!! :)

I veckan har jag inte så mycket planer förutom mina kinesiska-lektioner och att jag måste ta min andra twinrix-spruta. Får se om jag kan hitta ett ställe där det kan göras. Och just det. Min födelsedag. Den ska vi fira lite mer på lördag tror jag då jag får välja att vi åker in till stan och går lite sightseeing och sen äter på någon trevlig restaurang. Kanske ett besök på Lamatemplet eller förbjudna staden :) 

Förresten vi har fått Ikea-katalogen på kinesiska, det är lite småkul.


So long!!

Kommentarer
Postat av: Eva Werner o farfar

Hej Maria!



Vad trevligt du skriver och det gläder mig att du tycks vara så intresserad även av det runt omring dig. Hälsa hela skocken!

Hälsningar / Farfar

2010-09-13 @ 13:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0