20 bast

Jaha, idag blev man 20. Blev inget besök på systembolaget som annars är det ultimata firandet men det gör inget för att jag är i Kina! Dagen började med att killarna och Annika kom in och sjöng och sen vid frukostbordet väntade lite presenter på mig. Jag fick ett helt badkit. Badlakan, badskum och doftljus. Det var supergulligt och funkade det gjorde det också. Tog ett bad i jacuzzin i Annikas och Johans badrum i eftermiddags. Fastnade där nästan två timmar!




Efter frukosten var det dags för kinesiska-lektion nr. 2. Svårt men ändå klurigt. Men nu kan jag räkna till tusen (eller borde kunna). En sak som är lite konstig, på kinesiska räknas bokstaven Y som en konsonant! Knas!
På vägen hem stötte jag på en märklig syn. All heder till kämparna på bilden!




När Annika kom hem från jobbet var det dags att gå till en restaurang här i närheten. Killarna skulle byta om från fotbollskläder till vanliga. Men ner för trappan kommer Victor i sin fina kostym. Med skjorta och slips. För han ville vara fin till min ära. Söta unge! Det bärde av till en kinesisk restaraung och en god måltid avnjöts! För att sammanfatta har min dag varit jättebra. Familjen här har gjort allt för att göra den bra och det uppskattas :)

 
Victor i sin fina kostym                                          Mat!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så fin Victor är och vad gulligt av honom att klä sig så fin för din skull. Så skönt att de gjorde din dag så bra när inte vi kunde vara med att fira dig. Grattis än en gång.

Kram

Mamma

2010-09-14 @ 19:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0