xidan

Jag har varit krasslig den senaste veckan, började med att jag i onsdags började känna mig lite hängig och lite ont i kroppen. På natten mådde jag illa och kunde inte sova utan bara låg och vred på mig i sängen. På morgonen tog Annika pojkarna till skolan. Tur var det för strax efter kom allt. Ingen vacker syn. Och under dagen steg febern. Trots att jag fick kinesisk huskur av vår ayi. Varm coca-cola med ingefära i. På kvällen hade jag 39,5 i feber och jag kände mig som ett varmt element. Mådde inte heller bra i fredags då jag hade lite feber kvar och magen inte var redo för mat. Men nu har jag sakta men säkert tagit mig tillbaka till toppen!

Idag har jag träffat Charlott, den svenska tjejen jag nämnde i föregående inlägg. Hon var supertrevlig! Vi gick runt i Xidan som är ett väldigt stort (precis som allt annat i Peking) shoppingområde. Vi var på jack jakt. Det har ju blivit kallt här och vi fick inte plats med några vinterjackor i våra bagage. Vi gick runt på någon slags kinesisk marknad där det inte var så prutbart. Priserna var satta och så var det. Vi såg Cheap Monday jeans i ett av de här stånden. Vi gick fram och tittade på dem. Killen som jobbade där kom fram och frågade direkt om vi var svenska, för de enda som tittar på de jeansen som dessutom är tjejer måste vara svenska sa han. Kostade 125 kr st gjorde dem och det är bra pris men det blev helt enkelt inte av att vi köpte.


Charlott

Det ligger flera stora innomhusmarknader på rad och flera stora köpcentrum brevid varandra. Ett väldigt kommerciellt område! Kommer säkert dit igen!






På tisdag kommer Johan tillbaka till Peking och jag vet 4 personer som längtat supermycket efter honom så det ska bli skoj :)

tjingeling

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att du är bättre. Hitta du någon jacka? Kram Mamma

2010-10-24 @ 17:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0