Brrr

Det har gått och blivit kallt här. Superkallt. Har kollat lite temperatur och så på internet men det känns som om det är mycket lägre än vad det står. Måste åka och köpa mig någon slags jacka som är lite varmare än de jag har. Och tofflor. Det är rätt så skönt att ha när man går på ett kallt stengolv. Samt när det finns risk för lite Maxy-olyckor här och där!

I helgen ska jag träffa en tjej som jag har fått kontakt med via resdagboken gå på hutong-tur. Hutonger är de lite äldre områdena som finns bakom alla stora och nya hus i Peking. De är lite mer genuint kinesiska, eller så som man kanske föreställer sig det! Det ska bli skoj!

I lördags var jag ute med Ylva och Kirsty som är en tjej som har kinesiska med Ylva. Det var faktiskt superkul. Vi hittade ett ställe som hette Nanjie bar. Den var väldigt mörk och lite mysig känsla till en början, men ju senare det blev desto mer förvandlades det till ett mer klubbliknande ställe. Billigt var det också. Rom & cola, vodka & rebull och gin & tonic och liknande enkla drinkar kostade 10 kr. Det gjorde även shots. En annan anledning till att det var kul var att det var fullt av västerlänningar. Man kunde faktiskt snacka med folk utan problem! Där fanns all världens nationaliteter. Snackade med folk från Skottland, Colombia, Ecuador, Guinea Bissau, Australien och ja hur många som helst till. Och där var musik som jag är van vid att höra. Trodde aldrig att jag kunde bli så glad av att höra riverside...

Veckan har varit lung annars tycker jag. Fast just nu känner jag mig väldigt hängig, lite ont i kroppen precis som om jag har feber. Ska nog gå upp och kolla tempen strax!

Har inte varit så aktiv med min kamera så den enda bild jag bjuder på är en på bit-Maxy. Jag ska dock försöka bättra mig med fotograferingen!


Så här ser det ut till stor del just nu. Men som tur är biter hon (oftast) inte så hårt att det gör ont.
Men beware, det händer!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stoppa inte in fingrarna i munnen på henne då. Hoppas att du inte blir sjuk vännen.

Kram Mamma

2010-10-20 @ 16:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0