halloween

Helgen har varit mycket lugn förutom igårkväll då det ringde på dörren stup i kvarten och det kom massvis med barn och skrek TRICK OR TREAT! Halloween är väldigt mycket större här än vad det är hemma i Sverige. I alla fall den här traditionen med att gå och ringa på dörrar. Vi hade bland annat Darth Vader, en humla, en bil som hette Jeremy,häxor, zombies, prinsessor och Blixten Mcqueen på besök. Alla tog glatt emot godis. Förutom Ett gäng kinesiska barn. Jag satte mig på huk med godisskålen i famnen och började ge dem godis. Vi hade dessutom en hel del svenskt godis som Johan bunkrat upp med. Men dessa barnen tittade ner i skålen och rynkade på pannan. Sen började de skratta och gick. Jaha. Det var alltså inget som tilltalade dem.


Victor med kompisar ute på godisjakt

Halloween blev igår en av de fem dagar på året då barnen Melander fick äta godis (godislöfte). Johan
hade köpt med sig lösgodis från Sverige, för det är ju allra bäst. Så på förmiddagen var det dags för utdelning.


En väldigt högtidlig godisuppdelning!


Utöver detta har det inte hänt så mycket häromkring. Imorgonkväll ska jag prova spela handboll på killarnas skola med en massa mammor. Blev inbjuden av den Birgit som jag var på marknaden med häromdagen. Får se hur det går :)

Denna förmiddag har jag bland annat dödat tid genom att läsa alla artiklar om Liu Xiaobo och fredspriset på ChinaDailys hemsida. Läs dem, då lovar jag att ni får se det hela ur en helt annan synvinkel. Nämligen så som Kina ser på saken. Skillnaden blir med ens mycket större på Kina och det jag är van vid. http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2010-10/23/content_11449653.htm




Jag, ute på en Maxy-promenad


So long!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ny jacka och nya stövlar! Snyggt!!!

Kram Mamma

2010-11-02 @ 16:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0